برگشتها روی دوگان دوم از جبرهای گروهی و یک مسئله مضروب

پایان نامه
چکیده

هدف از پژوهشی که پیش روست آشایی با تعاریف و ویژگی های اساسی دوگان و دوگان دوم یک جبرر باناخ آرنز منظمی توابع تقریباً به طور ضعیف دوره ای و یافتن روابط مفید و کاربدی میان مفاهیم فوق می باشد. نشان خواهیم داد g یک گروه فشرده موضعی ناگسسته یا دارای یک زیر گروه میانگین پذیرنامتناهی باشد آن گاه دوگان دوم جبر گروهی g دارای برگشتی است که توسیع برگشت نمی باشد. لذا برای رده های بالا از گروه ها به پرسش دانکن و حسینیون که در سال 1979 مطرح شد پاسخ منفی می دهیم. همچنین شرط لازم و کافی برای این که دوگان زیر فضاهای توکشنده مشخص ا فضای تابع های مختلط مقدار پیوسته و کراندار روی g یک برگشت را بپذیرند را می بایم. نشان می دهیم مسئله برگشت وابسته به یک مسئله مضروب می باشد. در پایان نشان می دهیم که خارج قسمت های نابدیهی معین دوگان دوم جبر گروهی g برگشت دارند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مرکز توپولوژیکی ضعیف از دوگان دوم جبرهای باناخ

در این مقاله برای اولین بار مفهوم جدیدی به عنوان مرکز توپولوژیکی ضعیف چپ و راست برای دوگان دوم جبرهای باناخ a ، را تعریف کرده و رابطۀ آن را با آرنز منظم پذیری بررسی می کنیم.

متن کامل

میانگین پذیری دوگان دوم جبرهای فوق گروهی

در این پایان نامه‏ نشان می دهیم که اگر g یک فوق گروه باشد، l^1 ?(g)?^(**) میانگین پذیر است، اگر و فقط اگر ‎g‎‎‏‎ متناهی باشد. همچنین ثابت می کنیم که اگر دوگان فضای توابع پیوسته ی یکنواخت چپ (luc?(g)?^*)، میانگین پذیر‎ باشد‏، آن گاه g فشرده و m(g)میانگین پذیر است. سرانجام اگر m?(g)?^(**) میانگین پذیر‎ باشد‏، آن گاه g متناهی است.

میانگین پذیری کان دوگان دوم جبرهای باناخ و جبرهای نیم گروهی وزن دار

در این پایان نامه ابتدا به بررسی میانگین پذیری کان دوگان دوم جبرهای باناخ منظم آرنزی پرداخته و شرایط لازم و کافی را برای میانگین پذیری کان این جبرها بیان می کنیم. همچنین این مفهوم را با زبان دنباله های دقیق کوتاه مورد بررسی قرار می دهیم. در پایان میانگین پذیری کان مانند c- جبرها رفتار می کنند. یعنی اگر s نیم گروه حذف پذیر و (s.w) منظم آرنزی باشد آنگاه؛ (s.w) میانگین پذیر است اگر و تنها اگر (s...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023